joi, 11 iulie 2019

Cinci lecturi în Europa Centrală


De mâine începe și pentru mine una dintre cele mai provocatoare experiențe pe care le-am avut: sunt unul dintre cei treizeci și ceva de scriitori români invitați în cadrul „Lunii autorilor” (dacă am înțeles bine), un proiect glorios pus la cale de Cehia, Slovacia, Polonia și Ucraina, care are în fiecare an câte o țară invitată. Anul ăsta e România, iar zeii obscuri și dubioși ai invitațiilor au decis că aș avea ce să caut în povestea asta, așa încât voi avea un fel de turneu în aceste patru țări, cu cinci lecturi în cinci zile consecutive la Brno (pe 13 iulie), Košice (14 iulie), Ostrava (15 iulie), Wrocław (16 iulie) și Lvov (17 iulie). Am mai ajuns în țările astea, însă doar în marile orașe (Praga, Bratislava, Varșovia, Poznań), așa încât o să încerc să descifrez ce se poate din scurtele mele peregrinări și, eventual, să las o-nsemnare (sau mai multe) în legătură cu isprava asta aproape, aproape neverosimilă. Rău sigur nu o să fac. Voi citi poezie cu accentul meu puțin plin de sine, puțin deziluzionat, și poate în felul ăsta publicul din aceste țări își va aduce aminte de esențiala contribuție a românilor la


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu