vineri, 30 august 2019

3 poeme de Petăr Ciuhov


Petăr Ciuhov (n. 23 iunie 1961, Sofia) este un poet și muzician bulgar, autor a șase volume de poezie și membru, împreună cu Ivan Hristov, al trupei Gologan. Poezia sa a fost tradusă în engleză, apărând în antologia The Season of Delicate Hunger (2014).

Petăr Ciuhov
foto: Ana Lazarova


Jesus Christ Superstar

Și eu am fost
la Hollywood

ploua
California era ca mama
însorită cu toți mai puțin cu mine

cu un nor numai al meu deasupra capului
am umblat printre mașini și hoteluri
apoi peste dealuri către marginea-ndepărtată a orașului
unde îngerii se adună să-și ia rămas-bun

am hoinărit prin deșert
am mers cu picioarele goale pe valurile mirajelor

m-am întors
am văzut numeroși oameni
venind după mine pe drum

spre Las Vegas



Ușor

E ușor să fii magician
dar cât de greu să fii iepure
trebuie să te bazezi pe dexteritatea altuia
pentru a vedea lumina zilei
să auzi aplauzele
care sunt pentru altcineva
și apoi să dispari la loc
în pălăria
neagră
fără fund



Catharsis

Părăsind camera de hotel
i-am uitat pulovărul,
iar ea – pe al meu.

Cred că m-am întors cu viteza luminii,
însă am găsit camera virgină.
Paturile sterile,
scrumierele curate
ca sufletul unui
nou-născut.

La garderobă desigur că nu am găsit nimic
cu excepția amurgului unui confesional –
am intrat, mi-am făcut cruce
și am început
să vorbesc.


traducere în limba română
de Claudiu Komartin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu