vineri, 14 mai 2021

Institutul Blecher, ediția 223



 

Clubul de lectură Institutul Blecher vă invită, duminică, 16 mai 2021, de la ora 116, în Londohome (David Praporgescu nr. 31, sect. 2, București), la întâlnirea cu poeții Octavian Soviany și Denisa Arcip. Va fi lansat volumul Șaizecișișase (Casa de Editură Max Blecher, 2020).


Fostul meu profesor, poet, romancier, traducător, dramaturg, critic și istoric literar, Octavian Soviany, este unul dintre greii literaturii române de azi, făcând un salt spectaculos de la ipostaza de scriitor erudit, migălos și manierist pe care o dovedise în volumele sale de până la începutul acestui secol, cele peste cincisprezece cărți publicate din 2005 încoace așezându-l în rândul celor mai buni, mai activi și mai multiformi scriitori români contemporani.

Denisa Arcip se întoarce după un an și jumătate la Institut. Acea primă lectură, pentru care venise de la Suceava pe când avea doar optsprezece ani, a fost una dintre cele mai memorabile la care am asistat eu în 2019. Tramvaiul 26, gazda noastră vreme de șapte ani, avea să se închidă la numai câteva săptămâni după ediția 214, la care Denisa a citit împreună cu Teodora Coman și Ioana Tătărușanu. Îmi amintesc foarte bine cum, stând pe holul dintre camera în care se citea și bar, am urmărit expresiile celor care o ascultau și priveau pe Denisa Arcip recitând. Se lăsase o tăcere copleșitoare, pe fundalul căreia versurile incantatorii și foarte puternice din punct de vedere vizual pe care le auzeam se derulau cu o lentoare obsedantă.
Sunt tare curios cum va fi și de data asta.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu