marți, 28 iulie 2020

post-scriptum


răzbesc cu greu printre strigătele eroice ale epocii,
dar tu mă vei răbda cât o să rostesc un koan
ireproductibil printre claxoanele girofarurile și sirenele
ambulanțelor care ne salvează clipă de clipă

*

mi-aș fi scos și ochii dacă așa aș fi putut vedea
ce se ascunde și înflorește în prăbușire
în toate abandonurile și pierderile subite
imaginea de o împovărătoare frumusețe a
găurii negre pe care au fotografiat-o
la o distanță dincolo de orice înțelegere omenească

*

salvarea îndelung așteptată o să vină din ladă,
din lada de zestre-a bunicii,
asta ar vrea ei să mă facă să cred, cât se împrăștie
în noapte cu căștile pe urechi
și libidoul atrofiat ca o glandă arhaică
pe care nu ai decât s-o denunți

*

cu elocvența cu care ți-ai zidi capul
într-un cap străin

*

când acoperi cu cârpe spărtura când îți ții nasul
sau scoți scârbită batista să știi că asta e tot
ce rămâne din mândria stupidă o fosă
plină de căcat centenar nu consolare nici vreun fruct
zemos în care să-ți înfigi dinții
în patria asta care nu e decât un bypass pe o ruină

*

aș vrea să-mi fie puțin teamă pentru ei
să fiu mai ocrotitor măcar cu ceea
ce e aproape de pielea mea

*

nu-mi răspunde: știm amândoi că speranța e scorojită
și s-a retras în reci buzunare de carne aici e ultima
stație a colapsului aici au înlocuit nirvana cu city breakurile

*

pe mine apocalipsa m-a prins în pădure
căutam ierburi de leac pentru nebunia fraților mei 

Un comentariu:

  1. foarte faine, foarte ! (abia azi am dat de postarea asta, nu știu cum mi-a scăpat atunci)

    RăspundețiȘtergere