joi, 5 martie 2015

„Ieri Park” la Sibiu



„Ieri Park” e chiar mâine. La Sibiu, de la ora 18, în librăria Habitus (Piața Mică, nr. 4), cu Radu Vancu și subsemnatul, iar Mihai Vieru va citi din carte. Sper că măcar unul dintre preferatele mele din cel mai bun volum de poezie (eu așa cred) pe care l-a scris. Transcriu câteva mai jos.


IERI PARK


cântecul mi-e greu ca doi baloți cu care fac împins de la piept
ieri dacă a existat
a stat din plâns o litră pe metrul pătrat

un set de scrâșneli pe după care apune grăbit soarele ca un funcționar de bancă
iritat de zilierii care vin să ceară credite pentru orice
soarele duhnind a Zarea.

hăituit de dobermani răsare iar
abia acum îmi cade capul din sărutul tău
abia acum deshidratat am voie să beau ce mi se va da
pentru ziua de azi.



olivia


lumina aeroportului macină pauzele dintre aterizări
perdeaua strânsă
fascicule de zâmbete pe la colțurile meselor
își așteaptă rudele care străbat zone cu goluri de aer

El
pare numai că observă
lumina se ghemuiește în ochii tăi ca un arici speriat
umbra blocurilor în asfințit e un fachir
obosit

hai baby
zi ceva
sau măcar tocmește niște racheți
trimite un asasin plătit studențește să-mi taie
capul din trei încercări

trimite niște băieți
numai așa pot
părăsi zona de siguranță



clipim facem plopii să-și dea
vestele pe bani de nimic
cum ne uităm prin transparența algelor la
ultima scaldă de sezon
un râu curge leneș prin vederea periferică
o furnică indiferentă cățărându-se pe firul ierbii fluturii
așezați pe degete ca niște buchețele
emoționați la ușă de cum sună soneria ta
singură Krista incendiază fânețele până
dincolo de sălașe numai cu părul

poetul grigurcu zâmbește din locuința lui

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu