miercuri, 23 ianuarie 2013

ceva esențial despre vise

(revizitat, revizuit, remiruit)


era o vreme când voiam să scriu ceva esențial despre vise afară ploua întruna pe la mesele lor poeții ironici țopăiau sub stropii mari țopăiau ca lăcustele iar în cămăruța unde îmi făceam veacul somnolența rănea și cele mai simple gesturi trăiam cu impresia că văzusem totul și tristețea atârna ca o blană pe care ți-e ciudă să o atingi dar în vis e întotdeauna altfel în vis e ca-n poezie nu știi niciodată dacă ți se va deschide parașuta poate că de aceea îmi doream atât de mult să devin un adormit autentic să mi se întâmple totul ca unui personaj al lui fântâneru care nu putea sta locului și totuși despre vise nu pot spune nimic am încercat am contrafăcut amintiri și senzații credeam că le pot muta dincoace nu au ieșit decât niște grefe pe care cealaltă lume (aceasta) le-a respins jignită ca o îngrijitoare urcată pe scaun ce nu se mai oprește naibii din țipat și aruncă cu papiote înspre șoricelul curios care-a intrat pe furiș în salon și adulmecă și ascultă și se uită în toate părțile și ochii lui par de pe altă lume așa că visează estera visează nimeni nu îți va putea lua asta dar să nu arăți ce ai găsit acolo nimănui



5 comentarii:

  1. Nici măcar ceea ce poate însemna realmente o veste bună, "universală", să nu arăţi?
    Parcă dacă le spui şi altora capătă consistenţă, parcă s-ar fi şi întâmplat.

    RăspundețiȘtergere
  2. ca un şoricel curios am ajuns şi eu aici, iar acum mă strecor înapoi sub plapumă să visez frumos :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Dupa mult timp am din nou acea senzatie de nemultumire, ca atunci cand unui om insetat i se da o picatura de apa si ar vrea inca una si inca una...nemultumita ca nu am de unde citi mai mult. Impresionant fragment. "sa devin un adormit autentic", "somnolenta ranea si cele mai simple gesturi" - superb, mai ales finalul care vine ca o furtuna. Mi-a placut, de asemenea, faptul ca ma pot regasi in ceea ce ai scris..in acea dificultate de a muta un vis. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte interesant articolul, macar sa visam suntem liberi cu totii.

    RăspundețiȘtergere