vineri, 25 ianuarie 2013

De la Botoșani


Au trecut zece zile de la decernarea Premiului Național „Mihai Eminescu”, am văzut pe internet oameni bucurându-se cu adevărat la anunțul că Epistola din Filipeni a lui Anatol Grosu a primit „Opera Prima”, așa că postez acum discursul și lectura pe care Anatol le-a avut pe scena Teatrului din Botoșani în seara cea mare, adăugând că a fost și pentru mine unul dintre cele mai emoționante momente, mai ales că am fost cu nouă ani în urmă în aceeași postură (când am primit premiul alături de irezistibilul Dan Coman). Nenica e, de-acum, al tuturor, scria ieri Vlad Pojoga, iar astfel de gesturi, adaug, par să dea sens faptelor și întâmplărilor noastre atât de trecătoare.



Anatol Grosu, Cl. K., ianuarie 2013, Botoșani

11 comentarii:

  1. opera prima, mai, ca-l superi pe prelipceanu
    foarte reusita lectura intr-adevar

    RăspundețiȘtergere
  2. salut. ai idee ce suparat e un cristian din cauza asta? a scris juma de pagina in ultimul nr. din observatorul cultural. saracul! in rest, s-auzim de bine si succes!

    RăspundețiȘtergere
  3. cine-și mai pune mintea cu un cristian?

    da, opera prima, mi-a scăpat :)

    RăspundețiȘtergere
  4. nimeni nu-si pune mintea cu 1 cristian ; numai ca si-o pune el cu noi! dupa cum mi se pare revoltator ca, de ex, imediat dupa lansare, "lemur" sa aiba deja o cronica de intampinare in romania literara! si sigur, are legatura cu valoarea, nu cu faptul ca e angajata lui cipariu. ne-ar trebui si noua o primavara araba in literatura romana!

    RăspundețiȘtergere
  5. asta e o mică exagerare. chiar o primăvară arabă nu ne trebuie, fiindcă nu suntem arabi :) poate o primăvară eminesciană, pușche pe limbă. cu toții suntem, până la urmă, mai atenți la ceea ce fac apropiații noștri, și tindem să le dăm cecuri în alb, e omenește. nu din cauza Andrei Rotaru merg lucrurile așa când e vorba de anormalitatea lumii noastre literare. unii dintre noi încearcă să facă lucrurile corect, echilibrat, eficient, poate că în felul ăsta se schimbă, în timp, măcar ceva

    RăspundețiȘtergere
  6. "angajata lui cipariu" promoveaza totusi carti si autori. anonimul nimanui ce face?

    Lemur a aparut pe 23 noiembrie 2012, cat de nefiresc este sa apara cronici in ianuarie 2013? Din cate stiu un sumar de revista se face cu o luna inainte.

    In romanik se practica cecurile fara acoperire, stie politia econominca mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  7. Luminița Corneanu27 ianuarie 2013 la 14:10

    Intră în scenă nemernicul de cronicar al României literare, cu permisiunea boierilor dumneavoastră și în special a lui Claudiu.
    Faptul că Andra Rotaru e angajata lui Cipariu sau a cui vreți Dvs. nu are nici o legătură cu recenzia. Scriu în România literară din ianuarie 2010 și niciodată, dar niciodată, jur pe ce vreți Dvs., nu mi-a impus/ cerut/ recomandat nimeni din redație să scriu sau să nu scriu despre ceva. Singura condiționare a redacției e să nu se mai fi scris despre respectiva carte în RL. Scriu despre ce vreau eu și anunț cu o săptămână înainte (ca toți colegii mei cronicari), iar dacă am chef să schimb chiar cu o zi înainte de trimiterea tipar, schimb și recenzez altceva.
    Am vorbit la lansarea Andrei de la Bastilia din convingere și am scris recenzia din convingere, așa cum este cazul tuturor recenziilor pe care le-am scris în ultimii 10 ani. Și vă mai spun ceva, nimeni dintre redactorii revistelor pentru care am scris nu și-a permis vreodată să-mi dea „teme”. Mi s-au recomandat uneori cărți, dar s-a întâmplat, nu o dată, să și rad cărțile alea recomandate - e singurul mod în care pot scrie, adică „pe bune”.
    Nu știu ce teoria conspirației aveți în cap, domnule anonim, dar de data asta nu ați nimerit-o.
    Iar dacă nu mă credeți, cum mă aștept, poate aveți amabilitatea să vă asumați și o identitate. Vitejiile sub protecția anonimatului sunt cel puțin amuzante.

    RăspundețiȘtergere
  8. angajata lui cipariu promoveaza doar anumiti autori si doar anumite carti. asta e problema. cati autori si cate carti se regasesc la doua luni in RL? iar autorii pe care ii promoveaza, o promoveaza si pe dansa, la schimb, c-asa-i in tenis. e aceeasi practica de gasca literara, un melanj de scriitori-critici-jurnalisti literari, care conjuga doar eu te trag pe tine, tu ma tragi pe mine.

    RăspundețiȘtergere
  9. Lol, a fost gasit vinovatul dezastrului literaturii romane, fiinta responsabila cu incalzirea globala & cu disparitia ursului panda: Andra Rotaru! Ntz. ntz...

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonimului care o ține una și bună cu diabolizarea Andrei, îi spun că aș prefera ca discuția asta să se încheie aici. ăsta nu e contul de facebook al lui enache, ca să mă bucur de asemenea lucruri. plus că postarea în subsolul căreia are loc toată revatura asta privea cu totul și cu totul altceva

    RăspundețiȘtergere
  11. ca să nu mai zic că e atât de inelegant și de laș să te legi de oameni la adăpostul anonimatului

    RăspundețiȘtergere