miercuri, 19 iunie 2019

Trei lecturi la New York


În 2008, când a fost un desant entuziast de poeți români la New York, n-am prins prima echipă, vorba comentatorului sportiv. Cu vreo șase-șapte ani în urmă, când am refuzat să merg în America la o bursă (din motive principiale, Marga îi luase locul lui Patapievici după o manevră politică jegoasă, nu insist), mi-am spus că se va întâmpla când e să se-ntâmple. Între timp m-am tot legănat în ideea că voi aplica la un moment dat la faimosul International Writing Program al Universității din Iowa (idee rămasă suspendată, căci nu am făcut nimic în sensul ăsta).
Dar uite-mă invitat (și voi ajunge la NY taman în America lui Trump; la ceva de genul ăsta nu m-aș fi gândit în deceniul trecut!) într-un proiect prin care ICR-ul de acolo (în parteneriat cu Bowery Poetry) aduce o boare de poezie românească în Big Apple. După cum se-ntâmplă în astfel de „schimburi”, vor fi patru poeți români și patru americani (Svetlana Cârstean, Adela Greceanu, Andra Rotaru și subsemnatul, respectiv localnicii Mason Granger, Jess Rizkallah, Gabriel Ramirez și Myles Taylor).
Vom fi la New York cinci zile, în care vom avea un program plin: trei lecturi  vineri, 21 iunie, la Berl's Poetry Shop; duminică, 23 iunie, la faimosul Bowery Poetry; luni, 24 iunie, la The Poetry Project.
Săptămâna viitoare, cei patru poeți americani vor veni la București, unde vor avea, la rândul lor, trei lecturi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu