miercuri, 18 mai 2016

Hibernatus 2.0


Felul acesta subtil în care Mașina îmi verifică atenția
și sensibilitatea.
Recunoașteți din toate imaginile de mai jos pe acelea
care conțin flori.
Le iau una câte una și le marchez cu clicuri iuți și nervoase,
cum apăsam altădată pe pătrățele
în Minesweeper și aveam impresia că e o cursă
contraconometru
de care depinde viitorul băiețelului din Singur acasă.

Așa că le recunosc, fac și efortul ăsta
pentru a nu fi bănuit de nimic rău:
câteva Leucanthemum vulgare prinse kitschos într-un
buchet goethean, un câmp de Tanacetum parthenium, apoi
niște Cichorium intybus și o profuziune de
Forsythia obosite
ca un pat de flori plutitor peste apa în care îți
poți închipui că s-a înecat o balerină micuță și tristă
(o fantezie morbidă a vreunui angajat de-al lui Zuckerberg).

Și totuși, mi-e teamă de ziua când nu voi mai putea convinge
Mașina că nu sunt Robot, sunt
terifiat de clipa în care voi greși Răspunsul,
pentru că știu că nu voi fi iertat.
Atunci îmi va închide brusc toate ferestrele, îmi va
secera prietenii virtuali, îmi va zdrobi toate aplicațiile fragile
în care îmi pusesem atâtea
speranțe. Mă voi trezi singur ca Hibernatus
într-o lume necunoscută, ostilă și lipsită de antiviruși.


3 comentarii:

  1. bun. imi place. dar de ce ai folosit denumirile stiintifice ale plantelor?

    RăspundețiȘtergere
  2. trebuie sa avem tableta in buzunar, folosesc si eu termeni stiintifici in texte, chiar imi place s-o fac.

    RăspundețiȘtergere