duminică, 28 iulie 2024

Großwardein Story


țigani maghiarizați pe bicle țanțoșe
în fața statuii lui Emmanuel de Martonne
(geograf francez)
degeaba dau să-mi feresc buzunarele
și glezna sudistă trecută prin șpițuri și prin zoaie,
că ei se duc în treaba lor
dar mai încolo sunt de-ăștia de-ai mei,
vântură-lume lihniți, la Seven Food,
ronțăind trei dintr-un hot dog
(o, casa mea e peste tot, și râuri curg
muștar, sictir și maioneză) –
„am instagramul pizdei, stai numai să-ți arăt...”

dar arătarea din parc nu o s-o știe nimeni
pentru că firea ei și-a mea,-ndrăznesc
să cred, sunt confraterne
ce cuvânt mare, când ești născut în '83
și năruit surprinzi în toiul nopții
rotirea euforică a unui tânăr
pe role și în minijupă roz,
eliberat de-obolul zilnic
(cât îmi dorisem beatitudinea aceasta-n vers).

iar eu, care-s de nici o săptămână-aici,
părtaș la viața unui oraș cuminte
și virtuos în pacifism și langoși cu leurdă,
mă trag nici întru totul treaz, nici bubuit, înspre cetate
și mai că m-aș opri în fața catedralei
înflăcărat de frumusețea pe care nu o înțeleg
și-acolo să fac circ, să ricanez, să mă dezic
de poezia confesivă,
de poezia-crater, suficientă sieși
și minții-n fine lămurite, de mitíc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu