vineri, 29 ianuarie 2010

Topul meu şi-al câtorva prieteni

Am văzut în ianuarie tot felul de topuri legate de cărţile anului 2009 (cel mai dezbătut a fost cel din "Cultura"). Peste tot erau întrebaţi numai critici. Care s-a văzut în ultima vreme cam cât îi înteresează poezia. Aşa că am aici 5 topuri extrem de subiective ale unor oameni care chiar citesc cu drag poezie contemporană. Iată-le:


white noise:

1. Ion Monoran, Eu însumi
2. Alexandru Muşina, Regele dimineţii
3. Dan Coman, Dicţionarul Mara


Dan Coman:

1. Angela Marinescu, Probleme personale
2. Alexandru Muşina, Regele dimineţii
3. Claudiu Komartin, Un anotimp în Berceni


Marin Mălaicu-Hondrari:

1. Angela Marinescu, Probleme personale
2. Diana Geacar, Frumuseţea bărbatului căsătorit
3. Alexandru Muşina, Regele dimineţii


Ana Toma:

1. Dan Coman, Dicţionarul Mara
2. Claudiu Komartin, Un anotimp în Berceni
3. Moni Stănilă, Postoi parovoz. Confesiunile dogmatistei


Cl. K.:

1. Alexandru Muşina, Regele dimineţii
2. Domnica Drumea, Not for sale
3. Diana Geacăr, Frumuseţea bărbatului căsătorit / Radu Vancu, Monstrul fericit


10 comentarii:

  1. Topul e subiectiv. Na, așa e și poezia. Deci trebuie!
    Da mie îmi place poezia pt că oferă maxima, chintesența, sau "dă temelia" cu ultimul vers pe care-l reproduc mai jos:

    "Dar S.G.B. de ce nu e? Sau dacă e...păi scrie-l Bre!"

    RăspundețiȘtergere
  2. mi-a fost greu să aleg între cărţile bune de poezie din 2009. hai să-ncerc să le pun aici: au fost cărţile de la CR: Monoran cu postumele din "Eu însumi", apoi cartea tare frumoasă a Domnicăi Drumea, volumul Angelei Marinescu - de care nu mai sunt entuziasmat ca altădată, debutul bun al lui SGB; şi apoi cărţile din Rotonda Cartierului - Coman (pe care mi-a cam fost jenă să-l bag în top, deşi "Dicţionarul" lui e o carte faină), Vancu, Foarţă, Galaicu-Păun; două cărţi de poezie ale unor înduhovniciţi (se mai poate scrie poezie religioasă bună): Ioan Pintea, "Casa teslarului" şi Florin Caragiu, cu "Sentic". Au mai fost cărţile deloc vizibile de la Tracus Arte (colecţia Neo): Muşina, cu "Regele dimineţii", Caius Dobrescu ("Odă liberei întreprinderi", carte premiată şi publicată în Germania) şi Romulus Bucur ("O seamă de personaje secundare")... Au mai fost debuturi bune - în primul rând Moni Stănilă (deşi unii ar zice că e un re-debut). La Art, o colecţie nouă de poezie de la care aştept mai mult (deocamdată, notabil doar Iulian Tănase, care ne răspunde în "Adora" la întrebarea "există viaţă după suprarealism?"). A, şi mai e marea dezamăgire Elena Vlădăreanu, cu o carte în care dă poezia pe statistică şi scamatorii publicitare. Iată ce de poezie, Bre!

    RăspundețiȘtergere
  3. a, da, şi cartea geacăriţei, despre care încă nu a scris nimeni! şi ăsta e un motiv în plus să o pun în topul meu, deşi cu adevărat bună e doar prima jumătate a cărţii

    RăspundețiȘtergere
  4. de ce ti-a fost jena sa incluzi dan coman in top?

    RăspundețiȘtergere
  5. şi el m-a băgat pe mine în al lui, ziceau după aia binevoitorii că am făcut blat. atâta aşteaptă un cristian. pardon, anonimii :)

    RăspundețiȘtergere
  6. nu, nu cred ca e e un cristian, cred ca e unul calit in gherila messengerului dupa ce a fost indoctrinat de mirc...

    Cred ca e Manolescu doar el tatucul tatucilor...
    Ne citim! :-)

    Cu respect si asumarea cuvintelor

    Irinel Lectureanu (tari-mi placi blogurili)

    RăspundețiȘtergere
  7. Un gând bun lui Claudiu, de ziua numelui!

    RăspundețiȘtergere
  8. mie cartea domnicai drumea mi s-a parut prea seaca + ca se vede (prea mult) ca e scrisa de o gagica. dar totusi nu la fel de mult ca "frumusetea barbatului.." care in primul rand din cauza asta m-a enervat. concluzie: de ce nu mai scrie nicio tipa ca rx novac? :D

    RăspundețiȘtergere
  9. mi-am adus aaminte de ce imi spunea unul/una: nu tot ceea ce simtim este arta

    RăspundețiȘtergere
  10. nu te cunosc. e prima oara cand "aud" de tine. m-ai surprins. felicitari. si multumesc :)

    RăspundețiȘtergere