luni, 14 iunie 2021

Joi, la Muzeul de Artă Recentă

 


 

La Muzeul de Artă Recentă continuă seria de întâlniri având în centru literatura contemporană „Poezie, MARe ți-e grădina”, întreruptă după edițiile care i-au avut ca protagoniști pe Ștefan Manasia și Radu Vancu (octombrie 2019), V. Leac și Andrei Gamarț (noiembrie 2019), Răzvan Țupa și Olga Ștefan (iunie 2020). Așadar, la aproape un an de la întâlnirea de anul trecut, CSA (Clubul Sportiv al Artelor), cea mai recentă expoziție a Muzeului, primește vizita ACME (Atletic Club Mihai Eminescu), o grupare lirică ad-hoc, a cărei singură partidă oficială va avea loc joi 17 iunie, de la ora 18. Vor citi Sorin Gherguț, Irina-Roxana Georgescu și Radu Nițescu, arbitrați de Claudiu Komartin.

 

Sorin Gherguț (n. 1973, București) e absolvent de Litere (română-franceză) la Universitatea București (1996) și a fost în studenție membru al cenaclului condus de Mircea Cărtărescu. A publicat în volumele colective Tablou de familie (1995) și Marfă (1996). Prin câștigarea concursului de debut „Aurel Dumitrașcu”, a apărut prima sa carte, Time Out (1998), urmată de Orice. uverturi și reziduuri (2011) și Trei (2016, cu reproduceri după lucrări de Nicolae Comănescu). Traducător din engleză (Burroughs, Bukowski, Paul Auster, Bob Dylan), a participat în ultimii ani la mai multe volume collective.

Irina-Roxana Georgescu (n. 1986, Medgidia) este doctor în Filologie cu o teză despre Influența criticii occidentale asupra criticii literare postbelice româneşti (1960-1980) (2016). A debutat în limba franceză cu volumul de poezie (Intervalle ouvert), apărut la editura L’Harmattan (2017), și în românește cu Noțiuni elementare (2018).

Radu Nițescu (n. 1992, București) a urmat trei ani cursurile Facultatății de Litere a Universității din București și a absolvit Științe Economice la Universitatea Hyperion din București. A colaborat cu diverse publicații în care a publicat poeme proprii sau traduceri de poezie contemporană. A publicat volumele de poezie Gringo (2012), Dialectica urșilor (2016) și Satao (2020).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu